[FEATURE] MY FAVOURITE MIXTAPE: TADOE

What’s your favourite mixtape ever?
Sosa [Chief Keef] mixtape, ‘Bang’, the first one. That’s my favourite mixtape ever.

Why is it so significant to you?

Because, that mixtape changed the whole world, not even just the United States, but all the way to Europe, all that. The sound of it, the words, the energy. That changed the world, the whole world. All these rappers in London, in France, even in Africa imitated that sound. I get videos of people rapping along to that shit all the way in Africa. We changed the world, not just the United States. That’s probably why it’s one of the hardest tapes you know, the impact of it.

Were there any artists or producers that you discovered through this tape?

Nah, not really, I ain’t discover nobody since I already knew a lot of them and grew up with them.

Where exactly were you when you heard the mixtape for the first time?

Yeah, we were still in the hood, in the trenches of Chicago. We weren’t nowhere. We were still in the field.The Warzone, it’s still going on today.

Did it come into your life at a significant time?

Of course, it changed the world. The timing was great. We didn’t know. It just happened. It was God, it was a blessing. It took off and everybody ran with it.

How did the mixtape cover make you feel?

It was turnt. Made you wanna go crazy. All the girls were going crazy, guys was going crazy. Anytime Sosa dropped a tape, the club would go crazy at that time, they was ready to start mosh pits.

Did you have a physical copy?

Yeah I probably do, tucked away somewhere in the house. 

Describe the mixtape in three words?

It’s a Classic. It’s Glorious. It was trendsetting.

What song is your personal favourite?

I can name a few… ‘Get It Jumpin’, ‘Setz Up’, ‘It’s Crackin’, what else is on there? I gotta see. tThat tape came out a long time ago but yeah, probably between those three.

 If you could put a price on this mixtape, how much would you pay?

It’s priceless. It’s great. That mixtape changed our lives. Can’t put a price on that.

Listen on DatPiff